Førsteinntrykket er det viktigste

Et godt førsteinntrykk er viktig i de fleste situasjoner. Uansett om du skal på et jobbintervju, en visning, en date, eller på besøk til noen du ikke har vært hjemme hos før. Dette gjelder også hoteller. Et opphold på et bra hotell bør være som å komme på besøk til gjestfrie verter, med behagelige senger og god servering. Iblant booker man et rom på forhånd og kan bare forholde seg til anmeldelser og rykter. Men mange reisende går inn på det første hotellet som virker innbydende når de er i en ny by.

Restaurant bellVil du snu i døra?

Du skal på ferie og du har funnet det perfekte overnattingsstedet. Du går inn i lobbyen og du ser deg rundt. Ingen hilser deg velkommen, gulvet er skittent, og det virker uorganisert. Er dette et hotell du har lyst til å bo på? Det er ingen hemmelighet at førsteinntrykket du får av et sted er svært viktig. Det å bli tatt godt imot av hyggelig betjening på et rent og velorganisert hotell får gjestene til å bli. Hoteller er ofte dyre og de bør derfor leve opp til en viss standard. En ferie skal være en avslappende opplevelse for gjestene.

Se etter tegnene

Skrekkhistoriene fra diverse opphold på dårlige hotell er mange. Du kan høre om alt fra rotete og skitne rom til frekk betjening, gjester som har fått regninger på tjenester de ikke har benyttet seg av, og som har blitt tvunget til å sjekke ut tidligere enn planlagt. Slike ting er umulige å forutse med mindre hotellet allerede har fått et rykte på seg for den slags oppførsel. Men du kan lese mye ut i fra inntrykket du får når du kommer inn døra. Ser det rent ut? Virker det som betjeningen ønsker det beste for gjestene sine? Observer stedet før du tar frem bankkortet.